השמיים הם (כבר לא) הגבול

מצוקת הדיור במדינת ישראל, הגבירה את תופעת הבנייה לגובה. עפ"י נתונים שפורסמו ב ynet , עולה כי במהלך שש השנים האחרונות חל זינוק אדיר של כ-70% במספר הדירות בבנייה פעילה במגדלים בני 21 קומות ויותר.
בכתבה צויין, כי כיום נבנות כ-9,493 דירות בבניינים רבי קומות בני 21 קומות ויותר, לעומת שנת 2010, אז עמד מספר הדירות בבנייה פעילה במגדלי מגורים על 5,583 יחידות בלבד. בסך הכל עומד שיעור הדירות הנבנות בבניינים גבוהים על 10% מסך הדירות הנבנות כיום בבנייה פעילה בישראל, נתון שעומד על 92,405 יחידות דיור.
עו"ד מסילתי בחן גם את התחלות הבנייה של דירות בבניינים גבוהים בני 21 קומות ומעלה. מהנתונים עולה כי נכון לרבעון הראשון של שנת 2016, היו בישראל 1,141 התחלות בנייה של דירות בבניינים בני 21 קומות ויותר.

פרט יישום ביציקה (פוליביד)
גם בעוד חמש שנים נראה בנייה לגובה.
אז האם בעוד כחמש שנים תהיה עלייה נוספת בבנייה לגובה? לדברי מסילתי, "בניית דירות בבניינים הגבוהים מ-21 קומות היא כורח המציאות בישראל. כאשר היצע הקרקעות באזורי הביקוש הולך וקטן, הפתרון כמו בכל הערים הגדולות בעולם הוא לבנות לגובה".
"אם רק לפני עשור או שניים ראינו בנייה לגובה רק בערים המבוקשות במרכז הארץ", הוא ממשיך, "אנחנו רואים את השינוי במפת הביקושים ובנייה אדירה לגובה גם בערים מרוחקות יותר, כגון נתניה ואשדוד, שזוכות להגירה חיובית גם מהאוכלוסייה בישראל וגם מצד עולים חדשים - מה שמצריך פתרונות מגורים מיידיים".

בנייה לגובה, דורשת טכנולוגיות בנייה אחרות מאלו של בנייה נמוכה.
בבנייה נמוכה אנו רגילים לראות יציקות בטון ובניית קירות מעטפת המבנה בבלוקים למיניהם, לעומת זאת בבנייה לגובה ובמיוחד במגדלים, שיטות הבנייה שונות לגמרי. השינוי נובע מהצורך בהקמת פיגומים בבנייה הנמוכה ומכך שהבנייה בבלוקים גוזלת זמן רב. שיטות הבנייה לגובה הנן מתועשות, כגון: שימוש בתבניות יציקה מתועשות, ו/או בנייה באלמנטים טרומיים. שיטות אשר אינן דורשות הרמת פיגומים ומקצרות משמעותית את זמן הבנייה, כשבוע לקומה טיפוסית. 
מעצם אופי הבנייה, קירות החוץ המתקבלים הנם קירות בטון בחיפוי חיצוני של אבן או שיש. קירות שאינם מבודדים מבחינה תרמית ועל כן יש להוסיף בידוד תרמי. בד"כ הבידוד מתבצע מצידו הפנימי של קיר החוץ, שכן, כבר ביציקת הקירות משלבים מצידם החיצוני את השיש והאבן.
במקרים בהם בוחרים לצקת את קירות הבטון ולחפותם באבן בחיפוי מאוחר, מקובל לעשות זאת בשיטה "היבשה". בשיטה זו, ניתן לשלב את הבידוד התרמי בין האבן לבין קיר הבטון.
יישום פוליאש בחיפוי יבש


פתרונות בידוד מתאימים לבנייה לגובה
בכל השיטות המוצגות בכתבה זו, משתלבת פוליביד עם פתרונות בידוד תרמי מתאימים. בנוסף לערכי הבידוד התרמי הנדרשים, על החומר המבודד להיות בעל סיווג אש גבוה ובעל עמידות האש.  כאשר הבידוד מיושם בשיטה "היבשה" עליו להיות עמיד בפני מעבר רטיבות.
על כל תכונות אלו עונה הפוליאש של פוליביד.