​מה בין אש לבין בניינים?!
עבור בני האדם, בניינים הינם המקום שצריך לשמש עבורם מקום מוגן ובטוח. ברחבי העולם, נמצאים מיליוני אנשים בכל רגע נתון בתוך בניינים.
מתוך כך הבטיחות והזהירות הנן אבן נגף בתכנון ובניית הבניינים.

נושא בעל חשיבות עליונה בהקשר זה הנו נושא האש. כל עוד החיים כסדרם והכל כשורה, הרי שאין אנו חושבים על סכנה צפויה. לעומת זאת כאשר מתרחש אסון, נדהמים לתוצאותיו, ובכל פעם מחדש עולה השאלה, איך לא חשבנו על כך קודם?
על האפשרות לדליקה בבניינים "חשבו קודם", ולמען מקרים אלו, נכתבו תקנים מחייבים, אשר מגדירים דרישות עמידות אשר מרכיבי בניין, שיאפשרו זמן פינו האנשים מהמבנה, בהתאם למימדיו.

במדינת ישראל קיימים שלושה תקנים בנושא האש, אשר מבטיחים אי פגיעה בנפש, באם חס וחלילה תתלקח דליקה בתוך מבנה או בקרבתו.

ת"י 921 – תגובות בשריפה של חומרי בניין.תקן זה מפרט דרישות לסיווג חומרי בנייה לפי 3 פרמטרים:
הראשון דרגת התלקחות, כלומר, האם החומר מתלקח, ובאיזה טווח זמן
השני דרגת צפיפות עשן, נמדד בכמות ובזמן
השלישי דרגת עיוות צורה וטפטוף, בנמדד בזמן
הדרישות הנן לפי רכיב במבנה, גגות נבדקים לעמידותם באש חיצונית, גימור פנים של קירות תקרות ורצפות נבדקים לפי ייעוד המבנה, מגורים, בתי חינוך וכד'.

התקן במהלך השנים עבר שינויים והתאמות לתקינה בינ"ל.
להקלה על משתמש בת"י 921 החדש, הוסף נספח ב' ובו טבלת המרה, המשווה בין סיווג האש לפי ת"י 755 החדש, לפי ת"י 755 הישן ולפי תקני
NFPA כפי שצוין.
טבלת ההמרה נותנת סיווג שווה ערך לפי דרגת הדליקות בתקנים השונים.

ת"י 755 – תגובה בשריפה של חומרי בנייה-שיטות בדיקה וסיווג.תקן זה משרת את ת"י 921, בעור הוא מפרט שיטות בדיקה והנחיות לסיווג של כול מוצרי הבנייה לפי תגובותיהם בשרפה, בהתאם ל 3 הפרמטרים שצויינו מעלה ועוד פרמטר נוסף,
הרביעי, דרגת רעילות, רמת רעילות של גזים הנפלטים מהחומר כתוצרה לשריפה, נמדד ברעילות וכמות

ת"י 931 – מפרט שיטת בדיקה לקביעת עמידות באש של רכיבים שונים במבנהכאשר הם נחשפים לתנאי אש המוגדרים בתקן. תוצאות הבדיקה המתקבלות הן משך הזמן שבו האלמנטים הנבדקים עומדים בקריטריונים מוגדרים.
הקריטריונים הנם: שלמות, יציבות ופער הטמפרטורה.
כל רכיב מבנה נבדק לקריטריונים אלו, התוצאה הכוללת הנה הנמיכה מבין השלוש.

לפוליביד כל הפתרונות לתת מענה לתקנים אלו.
מוצר הדגל במענה לתקינת אש הנו פוליאש של קבוצת פוליביד,
הפוליאש משמש לבידוד תרמי במבנים, הן מצידם הפנימי והן מצידם החיצוני של קירות מעטפת המבנה. לפוליאש סיוג אש גבוה במיוחד, אשר מאפשר לו לשמש לכל סוגי המבנים בכל הגבהים.
מוצר נוסף הנו אקוטק, אקוטק זו שיטה לבניית מחיצות פנים מלוחות חלולים על בסיס בטון. הלוחות עמידים 3 שעות באש, מבטיחים הגנה מושלמת מפני נזק בעת שריפה. לאור עמידותם הגבוהה באש, משמשים הלוחות לסגירת פירים, בעם נדרשת עמידות של שעתיים לפחות באש.
אפילו במוצר פוליסטירן מוקצף (קלקר) של פוליביד ניתן להשתמש כחומר בידוד, בתנאי לעמידות ברבע שעה באש של חומר הציפוי שמיושם מעל הקלקר.
על בסיס זה משווקת פוליביד את שיטת פוליפלוס, לבידוד מבנים. שיטה המתאימה לבנייה ירוקה, בזכות כושר ניהול טמפרטורה מהטובים בענף הבנייה.

צוות המהנדסים של קבוצת פוליביד, עומד לרשות כלל הפונים בנושא המדובר ובנושאי בנייה אחרים לרבות בידוד תרמי במבנים